torsdag, november 17, 2005

mjuka värden

brollan som strår okcså har packrat sin ryggsäck full med bergjsklätterargrejor okcså linor hakrar rep bultrar spännren hejlphejlmen handskar skordojor klätterklädrer goretex goretex också strår han okcså bläddrerar i sitt pass också sina billijetter okcså visar visakortet för mej okcså svercker som sittrer på sängkanten och lyssnrar på brollans musicksmak också det är bara två dagrar kvar nu okcså frågrar brollan

embryo vill du ta hand om mysko

mysko

ja

skojra inte med mej brollan

men någon måsste ta hand om mysko jag ska vara borta ända till jul fem veckror han kommrer svällta ihjäl om ingnen tar hand om honom

men bits han inte då du säjer ju att han bara kan bli matrad av dej brollan

jag ska snakcra allvar med honom innan jag pyser jag lovar dej det embryo

okej brollan det är en ära

okcså knackrar det på dörren okcså kommrer morran in hon har en nallebjörne i handen en liten gulbrun rackrare hon säjer den här hittrade jag i en lådra ska du inte ha den med dej den hade du när du var bebis

brollan flinrar

också säjer han langa hit den vad sjutton också också åkrer den ned i ryggan lite försicktigt det säjer jag nu

yo