tisdag, december 13, 2005

lusse lelle lusse lelle

yo

lukcra tretton det var en fin liten lukcra vit med glimmerande handtag det säjer jag nu yo

oj vad den gnisslrar

lyssna

iii eee iii eee

det är tomtenissarna som hållrer emot dom små rakcrarna åhej åhej

nu kommrer det ut en liten tomtenissre okcså kikrar fram

han vekclar upp ett papprer

ÄNTLIGEN

okså läsrer han på tjugotre olicka språk: nu kommrer hon snart sanckta lucia det säjer jag nu yo

men först kommrer det tipp tapp tipp tapp tomtenissrar vad tomtenissrar är busriga okcså gullriga det säjer jag nu yo dom där små lyktrorna dom där små luvrorna snöbollrarna dom små klara fina sångngerna tipp tapp tipp tapp

lusse lelle lusse lelle

tysckt nu kommrer dom nu kommrer dom ut ur lukcra tretton hela tråget med sanckta lucia okcså skräntärnorna någera av dom sjungnger verkeligen falsckt

men det gjör ingnenting en falsck sång är okcså en sång det säjer jag nu

elva dagrar före jul

lusse lelle lusse lelle

elva dagrar före jul

också vi kommra vi kommra okcså bocken okcså geten vi lämnat i paris

ockspå brikcran med bullrarna också pepparkakrorna

takc tack

men varfrör smakrar alltid lussebullrarna som om dom är nästan tvåtusen år gammela damm reliker gammela pergamentbullrar pergamentrullrar är det för att sanckta lucia är lika gammlal det undrar jag nu

yo