måndag, januari 09, 2006

guldgunde

yo

dagnen eftrer är farran ganscka dagnen eftrer då kommrer han in innan solen har gott upp okcså är det mösspåtagning okcså vantrar halsdukrar gammela pjäxror som lukctrar som är egjentligen storlek tio nummrer för små okcså hämtra skidror i källaren okcså nu ska vi göran något tillsammans grabbrar

okcså sittrer man i bilen i tolvtusen år okcså åkrer man rakt ut i skogen

okcså nu är vi frammre

här

vad ska vi göran här

åkra skidror

i skogen det undrar jag nu yo

här börje börjar vildmarcken

jaha vildmarcken det säjer jag nu björnjackt galningngar med yxsor vargjar som någnon har skrämt upp som vill döda alla menniskor som hämnd det säjer jag nu varulvar snögubbrar snömannen hålighetrer i marcken som ledrer ner till undergångngnen det säjer jag nu yo

strectcha nu grabbrar okcså spänn på er laggen det säjer jag nu säjer farran

åh hej åh hej

okcså stretchar han okcså spännrer han på sej laggen okcså säjer han sisten till vilmarcksstugan är en snorkråka

okcså försvinnrer han bland trädnen som en snöstorm

okcså brollan tittrar på mej

också jag tittrar på brollan

okcså spännrer vi av oss skidrorna okcså grävrer vi en bra grop okcså sittrer vi på våra vantar i solskenet i den här glentan i skogen tills farran kommrer tillbacks tvåtusen år senare alldleles blöt okcså röd okcså säjer han varför gör man inte det här vargje dag det undrar jag nu

ja varför det undrar brollan okcså det säjer jag nu yo

ja varför det undrar jag nu okcså det säjer jag nu yo