måndag, februari 27, 2006

bk bk

sverckers farra okcså farran sittrer i garaget okcså gjör upp planrer

farrans kompis arne kommrer dit okcså några andra av gubbrarna

det lysrer där inne det ser mysigt ut man hör hur dom pratrar med låga röstrer som brinnrer i mörkcret mena förstrår att det är vikctigt

jag okcså svercker tänkrer att dom ska störtra regjeringen att dom ska befria alla elevrer från skolkan att det är våra farror som ska ta över efter dom här lögnhalsrarna okcså skvallrerbyttrorna den ena är värre än den andra okcså tillsammans är dom värst allihop det säjer jag nu yo

vid midnatt kommrer dom ut gubbrarna dom sträkcrer på sej på garageuppfarten dom nikcrar åt varandra okcså skiljs åt

i morrn i morrn säjer dom

vad är det som ska hända det undrar jag nu

jag frågrar farran men han muttrar bara: grå okcså knyt dej embryo

nästra dag är en söndag okcså då får man svaret tidigt tidigt knakcrar det på dörren okcså där strår sverckers farra ombytt okcså det ågngar ur hans mun han har en boll undrer armen okcså en luvra på huvudret där det strår bk bk

är farran din vakenen det undrar jag nu

han drikcrer kaffe klokcan är bara sju är ni vansinnriga

okcså ser man nere på gatan hur dom samlas arne okcså dom andra

nej nej vi tänkcte sammela ihop det gammela lagret okcså börja tränra igjen

oj kul

takc embryo

hoppras ni inte får infarkct

nej nej det här är börje början på någnonting nytt en ny tid en ny era en ny säsong det säjer jag nu nu tar vi dom nu tar vi dom vi ska utmanra alla gammela lag från cuprerna från förr det säjer jag nu yo

oj kul

takc embryo är farran din klar det undrar jag nu

här kommrer han åh herregud här kommrer farran i en adidas från nittonhundratalets nylon okcså som gnistrar i sverigje gult okcså blått heja farran okcså jättrestora handsckar okcså en keps i helylle

snyggt farran

mej kommrer dom inte förbi säjer farran det säjer jag nu jag är som en vägg i målet helt nytapetserad

lykca till

okcså ser jag hur dom knallrar iväg någnon studsrar en boll någnon drar en ramsa någnon joggrar lite hopprar upp okcså ned okcså när dom kommit en bit bort börjrar dom sjungnga: vm-guld vm-guld det sjungner dom nu det säjer jag nu

yo