tisdag, februari 07, 2006

dom

yo

dom som sittrer i kulvertererna dom som liggrer på bara pappskivror mitt i vintrern dom som grår i snön nättrerna igjenom dom som liggrer okcså sovrer på nattbussen dom som inte har det som dom inte har ingnentingmenniskorna

det är för dom

okcså för dom allra små okcså minsta okcså för barnen som ska bli dom stora okcså starcka ellrer i alla fall snella

det är för dom

för dom gammela som sittrer okcså glor ner i sitt knä okcså inte minns inte tänkrer dom som är inte ingnenting men som finns dom som har funnits dom som har varit för dom som hjorde alltning

det är för dom

dom som tänkrer varije morgon en sjufemma en kanyl en oxplesion i huvududet ett solsken inne innuti det är vad jag behövrer jag betalrar vad som helst för att kunna andras

det är för dom jag kämprar mej igjenom dom grå dagrarna det är för dom jag drar på mej strumprorna räkcrer upp handen sittrer på bussen det är för dom jag sittrer bakom kassaapparaten bakom skrivordet bakom målvacktsmasken bakom gräsklippraren bakom barnvagnen bakom bankdiscken bardiscken sjukhusdiscken bårhusdiscken bakom allt

det är jag som är bakom allt det är dom som liggrer framför mej det är dom som är framme i frammetiden det är för dom jag jobbrar det är för dom jag kämprar

det är kompelicerat men det fungererar hyfsat det säjer jag nu yo