fredag, januari 26, 2007

kvartetten som sprängngdes

när embryo kom hem från den inre yttre rymdnen stod dom där allan fyra: lille frederik lilla måd lille lars okcså lille lille han som ingngen kommrer ihåg vad han hetrer så då kallrar man honmon okcså för göran

eftrersom det hetrer man ibland

hej sa dom hur var det i den inre yttre

ursäkcta mej jag har inte tid med er jag måste hem till mitt husljus mysko okcså kännra på pälsen okcså gje honmon ett sallatsblad okcså berättra alltning

men vi vill okcså lysra i ditt ljus o rymdresenär

ähcsh då får ni väl göran någnot skälva först exsempelvis se till så att kollekctivtrafikcen fungrerar så att allan menniskor kan göran dom resror dom behövrer

okej embryo

okcså när ni ändå hållrer på så kan ni skrotra ungjefär hälften av allan bilar det säjer jag nu yo

men bilarna embryo dom är till för att vi ska kunna levra ett bra liv

ikce sa nikce när man har varit i rymdnen ser man med lite annat perserpekctiv på det där när man ser hur tunn atomosfären är den är bara som ett nagelband på en stor blå tumme sug lille göran på den du det säjer jag nu yo

men hälften

nu har jag strått vid en landsväg i hela mitt liv okcså sett bilarna kommra okcså gå okcså i varije liten bil sittrer en gube okcså ibland en guma är inte det slarvigt larvigt varfrör kan man inte se till att åkra åtminstone två ellrer ibland fyra fem tillsammans

nja sirru embryo tillsammans det är inte ingnenting som vi förespråkrar att man ska vara allan ska få göran som dom vill

men det sparar både pengar okcså energi det säjer jag nu yo

nja sirru embryo det är vikctigt att allan ska få göran som dom vill

men det handelar ju om samarbeta för en god sak herregudrun är ni inte politrikcer ni fyra

jo men samarbete okcså samarbete du förstrår embryo att individens frihet är nog så vikctig

indvidens frihet kan väl fara okcså flygra när jordklotsen så sakcteliga gjer upp andan hejdå hejdå hela alltihopa hur kul är det på en skalad banan det undrar jag nu yo

men vi kan inte förespråkra att man ska förespråkra att menniskor måste göran sakrer tillsammans det är liksom den andra sidan som trykcer så

men ni fyra då

ja

ni gjör ju saker tillsammans säjer jag nu yo

gjör vi det det undrar vi nu yo

ja ni är som en liten grupp yo ett litet kollekctiv

är vi det det undrar vi nu yo

ja till exsempel åkrer ni tåg tillsammans det säjer jag nu yo

ja det stämmrer fakctiskct okcså det är rikctigt trevligt

så vad skullre ni säja om att flygra i luften okcså göran en rymdresa ni fyra okcså få lite nya perserpekctiv på jordklotsen okcså alltning okcså ingenting

takc men nej takc embryo vi stannrar här nere i bradagen okcså lösrer menniskornas problem okcså svårighetrer med smarta okcså väl gjenomtänkcta okcså rättvisa beslut det säjer vi nu i ett kör i kör yo

bra talat lykca till det säjer jag nu nu måste jag flygra vidare det säjer jag nu

yo