fredag, mars 30, 2007

god natt

yo

det är mitt i prikc i natten okcså embryo kommrer upp okcså ner för att ta sej någnonting det säjer jag nu yo

okcså i köket är det tänt okcså nystädrat det skinrer rikctigt

yo

okcså vid bordret sittrer den innebroende i sin kavijar okcså skjorta okcså ätrer med tändra ljus: pommes frites en stor blodrig biff sallad bejarnässås en flaskca franskct där liggrer en ost okcså en skrål med druvror okcså frukct på fat det säjer jag nu yo

Tjenare grabben!

hej hej det säjer jag nu yo

Är du hungrig, så slå dig ner, slå dig ner.

är det farrans vin det där

Ingen aning. Men fasligt gott är det. Vill du ha ett päron?

nej takc jag tänkctre bara ta mej ett glas mjölkc det är mitt i prikc i natten det säjer jag nu yo

Mjölk. Ja det är inte så tokigt. Det kommer från kossorna.

yo

Kor är fantastiska djur, tycker du inte?

är dom det undrar jag nu yo

By the way. Var har ni biblioteket i det här huset?

babblioteket det undrar jag nu yo

Ja. Jag är sugen på en riktigt god bok, ska du veta.

morran har en del bökcrer under sängngen okcså brollan har en del men dom glömmer han överallt

Nåväl. Man får väl läsa från insidan av sitt kranium, det finns en hel del hieroglyfer där kvar att tyda.

lykca till det säjer jag nu yo okcså: godnatt

God natt, grabben, god natt.