onsdag, april 11, 2007

den andra sidan

Hej. Välkommen till den andra sidan. Det är jag som är Embryo. Jag har byggt en egen värld här inne, en värld av sand, vatten, eld och himmel. Jag sitter vid ett skrivbord i öknen. Stjärnorna lyser över min text.

Eller min. Det är inte min text, det är din text. Allas text. Vi byter inte ord med varandra, vi är alla ord. Kontextualismen. Uppätandet. Vid varje brunn samlas de små bokstäverna för att dricka, de utbyter erfarenheter. De bildar nya konstellationer.

Bildskärmen som lyser; man kan sträcka in handen i den. Känn: en värld där det bor människor, sådana som bygger berg-och-dalbanor, sådana som sitter på bryggor och metar abborrar, som ger sig ut på långa skidutflykter, som berättar sagor för varandra, som odlar kryddväxter och byter recept.

Ingen är ensam, alla finns för varandra.