fredag, september 21, 2007

vi som byggde landet

tjenare farrefarran det säjer jag nu yo

hejsan embryo

hur är läget det undrar jag nu yo

ja jag sittrer här med min gammela kropp kaffe okcså läsrer expressen det säjer jag nu yo

yo

man vändrer blad det säjer jag nu yo

är du lite sisådär dystrer farrefarran det undrar jag nu yo

tiden flyr embryo tiden flyr

yo

druvorna sittrer därute på taket okcså grå okcså eländriga

yo

nyss stod vi okcså bryggde sjukhus okcså la grunden till alltihopa överallt okcså slet oss utslitna det säjer jag nu yo

ja ja men sånt ska man inte deppra över nu farrefarr: njut av ålderns höst

med spill okcså potatis okcså inte ingnenting annat det undrar jag nu yo

du har ju mej det säjer jag nu

yo

ska vi spela ett parti det undrar jag nu yo

men tittra på dom här: spottbil okcså stadsjeep herregudrun man kan vara glad om man har råd med ett par nya strumpror det säjer jag nu yo

äsch sånt där ska man inte läsa tittra ut istället: det brinnrer så fint i löven

vi bryggde det här landet embryo

äsch grå ut i naturen istället okcså plokcra en korg klantareller det säjer jag nu yo

jag vet vilkca klantareller jag skulle vilja plokcra embryo det säjer jag nu yo

men farrefarr lugna ner dej du ska inte brusa upp dej

frilansministrar okcså struttsministrar det säjer jag nu yo

farrefarr sätt dej det säjer jag nu yo

hur mykcet tjänrar en sån där i månaden det undrar jag nu yo

tja sisådär hundrafemtiotusen meloner

är det rättvist embryo det undrar jag nu yo

rättvist yo

yo

rättvist

yo

hur stavrar man till det det undrar jag nu

yo