lördag, september 22, 2007

vi som räddade världen

godmorgon farran

godmorgon embryo

vad händrer

jag sittrer här med min gammela kropp te okcså läsrer min dagens nyheter det säjer jag nu yo som jag har hjort i trettio år varje morgnon varje drag varje vekca varje månad varje julafton varje sommrar

du låtrer lite sisådär irriterad farran det säjer jag nu yo

trykcer du

yo

man undrar vad dom trykcer ibland det säjer jag nu

yo

lyssna på det här embryo: "Att försämra villkoren för dem som långvarigt lever utanför arbetslivet men som borde kunna komma i arbete är politiskt obekvämt och innebär svåra avvägningar, även om det är riktiga åtgärder för att behålla fungerande trygghetssystem."

jaha

fattrar du inte logiken som inte finskc det undrar jag nu

yo

hur kan man kalla det ett fungerande trygghetssystem om det försämrar villkoren för dom som lever långvarigt utanför arbetslivet det undrar jag nu yo

en del stavrar som dom vill okcså en del förvrider orden precis hur som helst

det har man hjort i allan tider: språket som vapen till slut är framlänges baklänges

man borde stoppra blommror i alla vapen det säjer jag nu

yo

okcså lyssna på det här embryo: "Det finns ingen motsättning mellan helikoptrar till svenska militära missioner och infrastruktursatsningar i biståndsländer."

herregudrun

militära missioner har du hört något sådant förut

sånt har man kankse läst om i dom mest hemskaste historiebökcrerna i skolkan från dom allra mörkcaste tiderna i mänsklighetens historia

det är en sådan tid nu embryo det säjer jag nu yo det är en sådan tid nu

gråtrer du farran det undrar jag nu yo

jag nej aldrig inte jag inte ska vi rädda jordklotsen kan vi inte sitta här okcså lipa

vad ska vi göran då farran det undrar jag nu yo

åh det gammela vanliga: ställa oss framför en stridsvagn

stoppra blommror i vapnen det säjer jag nu

yo