onsdag, december 05, 2007

religion

sverkers farra kommer utspringande ur konsumbutiken med en trisslott i ena handen och en pappmugg automatkaffe i den andra oj vad det skvimpar

herregudrun jag är rik

herregudrun jag är rik

han springer ombord på första bästa buss: jag har vunnit nu är alla mina sorger som bortblåsta äntligen skådar jag en skärva av himlen

och chauffören: grattis men har du någon remsa

remsa

ja du kan inte åka utan remsa eller kort: har du något kort

kort

ja du måste ha ett kort

jaha vad kostar det då

det kan du inte köpa här du får gå upp till pressbyrån

jaha var ligger den då

på andra sidan den där bron och en halv kilometer ditåt

jaha

jag har en rutt att köra

jaha

och han står där med sitt kalla kaffe och sin triss och bussen far iväg och himlen är grå och det är långt att gå och han inser endast en sak: inte ens när man är glad är man glad det säjer jag nu yo