torsdag, januari 17, 2008

framtidsembryo

i motorcykeljacka och boots och svarta solbrillor kliver han in på tomten och allting går sönder omkring honom

han sliter bort dörren ur sitt hål och kliver in i huset där morran står och sorterar strumpor: goddag jag letar efter embryo

åh han är nog i skolkan

det tror jag inte: och framtidsembryo klampar uppför trappan och sliter bort dörren till embryos rum och där sitter embryo vid tangentbordet och knattrar

tjenare

eftersom du har misslyckats med ditt uppdrag: att rädda jordklotsen

har jag väl inte

har du väl: klimatchocken översvämningarna alla krig som aldrig blir fred människor som bara bråkar och kör omkring i sina avgasmonster det går åt pipan

gör det väl inte

gör det väl: eftersom du har misslyckats med ditt uppdrag ska jag göra slut på dej fullständigt och jaga dej över hela jordklotsen med bomber och granater

det verkar väl onödigt

gör det väl inte

gör det väl

inte

jo



jo



och exakt precis när framtidsembryo ska krossa embryo med ett enda enormt knytnävsslag kastar sej embryo in i bildskärmen och försvinner

och när morran kikar in: hur går det pojkar

sitter framtidsembryo vid skärmen och stirrar in i bokstäverna och muttrar det säjer jag nu yo: åh det är svårt det här analfabetet är förskräkceligt långngt okcså undrerligt det säjer jag nu

yo