lördag, januari 05, 2008

ägget

yo embryo

yo abuabu

har du flunderat något det undrar jag nu yo

ja jag menar det måste vara ägget eftersom annars blir det ju inte ingenting

jaha men hur då

det har kanske bildats ur segment som har bildats ur typ lera eller av alger jag vet inte

eller om det är en muntration

hur då

ja typ från inte ingenting så hoppar det fram ett ägg: tjenare

jaha men då kan muntrationen lika hjärna var en höna som hoppar fram ur till exempel en ödla: tjoho

men var kom ödlan ifrån då

från ödleägget

och

nä jag vet inte: det kanske kom inflyttande från havet

som om höns kunde simma eller någonting: höns kan obsalut inte ingenting mer än att lägga ägg

då så: då kom hönan först

varför då det undrar jag nu yo

eftersom den kan inte ingenting annat det säjer jag nu

men ägget kan ännu mindre än ingenting

exakt precis: ägget kan obsalut inte ingenting alls överhuvudtaget men hönan kan åtminstone i alla fall lägga ett och annat ägg

alltid något sa hönan om ägget

jamen eller hur: alltså kom hönan först

men varifrån

åh den kom väl från ett eller annat ägg någonstans det säjer jag nu

yo