fredag, januari 11, 2008

stjärnkraft

embryos kusin: farran kallar honom kapitalistsvinet morran kallar honom lilla vän

nu kommer han igen kapitalistsvinet säjer farran och kikar ut genom gardinerna

lilla vän säjer morran och lägger en hand på kusinens kind och tittar på honom: lilla vän

och själv ställer han ner dom skimrande resväskorna och tar alla i hand: hejsan embryo hejsan brollan

hejsan kusinen

eftersom embryo och brollan kallar honom bara det: kusinen

och sedan packar han upp alla ritningar och kartor och berättar att dom tänker bygga kraftverk precis överallt: jag är här i business och tänkte jag kunde få slagga här ett par nätter

lilla vän säjer morran

farran säjer ingenting alls

vad kul säjer embryo: då kan vi spela monopol eftersom stureplan

nej nej det hinner jag inte jag måste sälja in en del tänk säjer kusinen

jaha

och sedan dyker han ner i sina ritningar och ringer några samtal på två olika mobiler samtidigt och säjer bland annat: eftersom har man bara stjärnkraft precis överallt behöver man inte oroa sej för någonting alls eftersom allting kommer att fungera

men säjer embryo när det blir en paus: tjernobyl

äh det är hundra år sen

men säjer brollan: avfallet

äh det är hundra år sen

men säjer farran och är ganska röd i ansiktet och sammanbiten: omröstningen nittonhundraåtti

äh det är hundra år sen

och morran lägger en hand på kusinens kind och säjer: lilla vän vill du ha en kopp varm choklad kanske

och kusinen: ja tack jättehjärna

och medan morran värmer choklad går man ut i garaget och embryo visar sin egen uppfinning: helikoptermössan

och sedan sitter man länge vid köksbordet och pratar om solkraft och vindkraft och vattenkraft och vågkraft och när morgonen kommer har kusinen bestämt sej för att byta bransch: det här med solkraft är ett helt nytt tänk säjer han

och farran omfamnar honom och säjer: från och med nu ska jag bara kalla dej kusinen och ingenting annat det säjer jag nu

yo