torsdag, februari 21, 2008

ta tåget

regeringen har ännu ett av sina drive in-möten: tuta och kör det säjer jag nu yo

struttsministern rattar in med sin stadsjeep och parkerar den lite här och var: herregudrun trängselskatt vad är det på en skalad banan här finns det ju grott om plats bara man har råd med allting

jaha grabbar och tjejer vad ska vi besluta för någonting dåraktigt idag det undrar jag nu yo

frilansministern viftar: jag vet jag vet

vaddå det undrar jag nu yo

vi brygger motorvägar överallt

varför då det undrar jag nu

åh ingen särskild anledning: eftersom dom är både platta och snygga kanske

kanon: hur många ska vi brygga det undrar jag nu yo

en melon

klubbat och klart: ska vi fika nu

nej nej: först måste vi hitta på en bra dålig idé det är alltid dagens höjdpunkt

okej: är det någon som kan komma på en riktigt bra dålig idé

en liten okänd minister i bakgrunden viftar: jag vet jag vet

vaddå det undrar jag nu yo

vi bygger tågräls överallt

det var en riktigt dålig idé: varför då

eftersom tåg är både effektivt och energisnålt och miljövänligt och säkert det säjer jag nu yo

jaha ja: hur dålig var den här idén på en skalad banan det undrar jag nu yo

frilansministern räcker upp en räknesticka: tio av tio mögliga det säjer jag nu

exakt precis: grattis du vann eftersom tåg är det sista vi ska bygga det säjer jag nu yo eftersom var skulle man parkera sitt tåg och hur skulle det få plats i garaget det undrar jag nu

yo