onsdag, april 02, 2008

öppen träning

embryo och abuabu och sverkcer sitter med lådan öppen och spelplanen utlagd framför sej på bordet i grillerstugan

jag är rosa säjer abuabu

okej: jag är brun säjer embryo

sverkcer väljer den gula tårtan

men var är tärningen det undrar jag nu yo

tärningen

yo

man har väl ingen tärning: man har tårtbitar

jo men man måste slå för att gå

ja: annars kommer man ingenstans

men man svarar på frågor typ: hur stort är universum det undrar jag nu yo

men det kan man inte svara på det är ju oändligt

oändligt

yo

det undrar jag nu: hur kan det vara oändligt då tar det ju aldrig slut det säjer jag nu yo

precis

men då har det heller aldrig börjat

har det inte: någon gång måste det väl

nej

nähä: innan det fanns fanns det inte alls fast det måste det annars skulle det inte kunna ha funnits eftersom ingenting är ingenting

har ingen sett tärningen

tärningen

yo

ska det vara en tärning det undrar jag nu: ska man inte bara svara på frågor typ: hur många nollor är det i en melon

åh det är lätt: sex styckna

nej det är omögligt en melon är ohyggligt stor: det finns en melon skärvor på himlen tillexsempel

det finns oändligt många skärvor på himlen

oändligt

yo

det undrar jag nu: inte kan ingenting inte vara oändligt eftersom ingenting är ingenting det säjer jag nu

när tar allting slut det undrar jag nu

är det en fråga det undrar jag nu

yo

men den kan inte stå på korten eftersom det finns inget svar: ingen vet

men någon gång måste det

närdå

ja det undrar jag nu

herregudrun: är det ingen som har sett tärningen

tärningen

yo

ska det vara en tärning: ska man inte bara svara på frågor

hur menar du nu det undrar jag nu: svara på frågor

jo det ska man väl: ta en tårtbit nu

ska jag

ja du svarade på en fråga: det måste vara värt en tårtbit

men jag har inte ens börjat gå: det finns ingen tärning

tärning

yo

var är den då det undrar jag nu yo

jag vet inte

ja det där svaret får du ingen tårtbit för: det var helt värdelöst

värdelöst

yo

värdelöst: menar du det på fullt allvar

obsalut

då kan du ta din tårtbit och

låt bli

men: kan inte spelplanen få ligga kvar eftersom annars är det väldigt svårt att vinna

låt bli

sluta kasta omkring allting överallt eftersom allting kommer bort alltid överallt och ingen hittar ingenting någonstans någonsin: var är exempelvis tärningen

tärningen

yo

säjer du tärning en gång till får du smaka på en melon skärvor i planeten det säjer jag nu

yo