fredag, oktober 10, 2008

öppenhet

ring ring

det ringer på dörren: kan du öppna embryo

nej jag brakar bullrar

ring ring

ring ring

men kliv på: det är öppet

ring ring

vem är den där blanka bleka figuren med stripigt hår och kletiga tänder och svart tunga det undrar jag nu som står och dryper i vår hall

vi är slemmiga googles: ring ring

välkommen hem till oss: vad kan vi bjuda på: nybrakade bullrar

nej men: en rå fisk skulle sitta fint

embryo: har vi någon rå fisk det undrar jag nu

nej men vi har fiskbullrar

nu vill vi lägga oss i en håla och gräla med oss själva det säjer vi nu

ja herregudrun: ta vårt badkar det är ledigt

tack tack det säjer vi nu

och torka för all del inte av dej dina sladdriga slemmiga fötter eftersom vi ska i alla fall inte städa det säjer jag nu

sov grott det säjer vi nu: ring ring

tack detsamma: men ge sjutton grubblar i brollans akvariefiskar det säjer jag nu

yo