söndag, januari 18, 2009

sanningen om sanningen

sitter du här och ljuger embryo det undrar jag nu

hvergang

det ser så fridfullt ut: datorn som skimrar himlen utanför som är fylld av snö doften av ett brinnande ljus och en kopp te från tibet

det är inte från tibet: det är från sri lanka

men det spelar väl ingen roll: det är känslan som räknas: känslan av äkthet

det heliga lilla ljuset som ligger i korgen och sover är däremot från tibet

vad är det du skriver embryo det undrar jag nu

åh: mitt livs berättelse: jag föddes en dag i maj när göken gol

gal göken det undrar jag nu

den här gjorde det: över alla bergstoppar rådde ro och i skogen var det stilla

men det där är väl inte sant det där har du läst någonstans

det känns sant det känns äkta

precis som du embryo

äh: jag är bara gäst hos verkligheten

det där har du också läst

ja: men det är lika sant för det det säjer jag nu

yo