tisdag, augusti 18, 2009

autofiktion auktion

vad ger ni för den här gestalten det undrar jag nu

vem är det vem är det

det är embryo

vem är det vem är det

embryo

ja men: vem är det

åh: det är bara embryo

hur ser han ut

det ser ni väl

nej berätta

åh: hawaiikalsipper lite flygigt hår blicken i fjärran eller helt nära man vet inte ett tangentbord under armen en bildskärm i ansiktet fotbollsresultat i huvudet

jag tycker det ser ut som vilken kostymråtta som helst: grå försvinnande

ja men det är bara en kostym: han är utklädd

jaha

under kostymen är han sej själv: ett embryo bara

jaha

så: vad ger ni för gestalten det undrar jag nu: får jag en tjuga en hundring

vad sägs om en dagsedel

eller en hurring

inte ett öre får du: men en örfil

är det ingen som bjuder ett jota

jo: jag bjuder ingenting

ingenting

yep

och vem är du det undrar jag nu: jag känner igen dej

det är jag som är embryo det säjer jag nu

så du bjuder ingenting för dej själv

ja mer är jag inte värd

ingenting bjudet första andra tredje: embryo såld för ingenting: kom upp och hämta ner dej: betala i kassan

tar ni kort det undrar jag nu

nej: ingenting

bra: det är precis vad jag har