fredag, augusti 28, 2009

den sista färden

sista dan på sommarlovet och nu har dom suttit inne i tvååenhalv månad och bara glott in i sej själva och sina skärmbilder: ettor nollor ettor nollor

nej säjer sverkcers farra: nu får du grå ut

nej säjer farran där han sitter i teveportföljen: nu får du grå ut embryo

abuabu är redan ute med soppåsen när hans farra gormar: kom inte in igen igen

jaha: vad ska vi göran nu

vi kan hyra en kanon

kanon

det låter kanon: vad kostar det det undrar jag nu

en huppring kanske för en timma: då hinner man skjuta ut den ordentligt

så in i vassen

var ska vi paddla det undrar jag nu: den här ödsliga floden med dom skogsbevuxna sluttningarna och dom märkliga skepnaderna i stråhattar och hängselbrallor som sitter och spelar banjo och glor på oss med hungrig blick det känns lite som åt fel håll

hör ni: en gris som skriker

den har nog influensan

vi paddlar hem det säjer jag nu: vad säjs om en kropp varm surpla med lite hembrakt det undrar jag nu

det låter kanon det säjer jag nu

yo