onsdag, oktober 21, 2009

internet

Sverkcers farra kommer vinglande nedför gatan på sin krångliga cykel med fickorna fulla av silvermynt och guld. Han skrattar högt, kastar en hatt i luften. Kastar en till. Och ännu en. Flera!

- Jag har hur många hattar som helst! Jag är galet rik.

Embryo och Farran står vid staketet och försöker sparka igång en gammal ihjälskrämd Zündapp.

- Vad är det som händer det undrar jag nu.

Och Sverkcers farra bromsar in och kastar cykeln ifrån sig. Och en till. Ännu en. Han har hela rocken full av cyklar.

- Jag har hur många cyklar som helst!

- Vad är det som har hänt?

- Internet!

- Jaha. Och.

- Jag fick epost från en gammal kollega jag inte har kommit ihåg någonsin. Och det visade sej att en massa för mej lagom okända personer är skyldiga mej en miljard dollar.

- Oj.

- Och sen fick jag femhundra dollar av en pokerspelare och vann gång på gång. Det bara sprutade sedlar ur usbporten.

- Oj.

- Internet! Det är gratis och vansinnigt!

Och Sverkcers farra plockar fram en bärbar dator ur rocken och kastar iväg. Och en till. Och ännu en. Till slut skruvar han av sej huvudet och kastar iväg.

- Jag har hur många som helst!